22 Şubat 2011 Salı

İtiraf 0010




Çin yemeklerini severim, sebzelerini diri seviyor olmaları hoşuma gidiyor. Dahası soya filizinden de hoşlanıyorum, çocukluğumda tarlalara dalarak ya da pazardan alarak yediğimiz taze nohutları hatırlatıyor tadı. Güzel günlerdi. Sıra da Çin yemekleriyle ilgili itirafıma gelsin:

İlk duyduğumda şaşırmış, merak etmiştim. Yasemin pilavını, yasemin çiçeğinden yapıyorlar sanmıştım. Tamam, ben de ıhlamur demlediğimde çiçeklerini yiyorum ama, pilavını yapmak hiç aklıma gelmemişti. Nitekim Çinlilerin de aklına öyle bir şey gelmemiş. Çok eminim, tarih boyunca benim gibi bir yarımakıllı düşünmüş ve denemiştir, ama güzel bir şey olmamış olsa gerek ki şu anda hiçbir yerde görmüyoruz. Sonuç olarak yasemin bir pirinç cinsiymiş. Nasıl baldo, kırık vs. pirinç cinsiyse, o da öyleymiş. Ama yasemin çayı cidden yasemin çiçeğinden yapılıyor, onu biliyorum bak. Hatta yaseminli yeşil çay çok güzeldir, tavsiye ederim. Aklıma gelmişken, siyah çayı da içmenin en lezzetli yolu kanımca Yaseminli Earl Grey. Siyah çaya; bergamot ve yasemin aromaları bu kadar mı yakışır! (:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder